درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44825صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 19 مهر 1399 - 07:41
     مدیریت بحران/ نتایج مثبت و منفی
مدیریت نادرست بحران می تواند برای شرکت ضربه ای بلند مدت را در پی داشته باشد. این امر بر رابطه با ذینفعان و مخاطبین تاثیر منفی می گذارد و متعاقباً بر کمینه درآمد شرکت هم تاثیرگذار خواهد بود.
  

 نتایج مثبت


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اگر یک بحران به خوبی مدیریت شود، می تواند در واقع فرصتی برای بهبود اعتبار یک شرکت باشد. شرکتی که بخاطر اشتباهاتش عذرخواهی می کند، به مخاطبین و ذینفعانش گوش داده و توجه می کند و به مشکلات رسیدگی می کند، در بلند مدت قویتر خواهد بود. اتخاذ اقدامات به موقع و موثر برای رفع بحران نشان می دهد که:


ـ شرکت در زمانی که مقصر است، خود را مسئول اشتباهاتش می داند.
ـ سران شرکت با نیازهای ذینفعان و مخاطبان در ارتباط هستند.
ـ شرکت از توانایی رسیدگی به مشکلات و فشارها برخوردار است.
ـ شرکت صادق و قابل اعتماد است.
ـ شرکت می خواهد عزم خود را جزم نموده و اقدامات لازم برای بهبود شرایط موجود را انجام دهد.

        نتایج منفی


مدیریت نادرست بحران می تواند برای شرکت ضربه ای بلند مدت را در پی داشته باشد. این امر بر رابطه با ذینفعان و مخاطبین تاثیر منفی می گذارد و متعاقباً بر کمینه درآمد شرکت هم تاثیرگذار خواهد بود.


نتایج منفی مدیریت ضعیف بحران شامل موارد زیر است:


ـ بایکوت و تحریم برند
ـ از دست رفتن اعتماد به شرکت و برند
ـ کاهش فروش


      چه کارهایی را نباید انجام بدهیم


باید از انجام موارد زیر اجتناب کنید:
ـ نظر ندادن ـ این کار باعث می شود که شما مقصر بنظر رسیده و به گونه ای جلوه کنید که گویا این مسئله برای شما اهمیتی ندارد.


ـ گمانه زنی درباره موقعیت بحرانی و استفاده از کلمات سنگینی نظیر «بحران» یا«شدید»: واقعیت ها را همانگونه که هستند انتقال دهید.


ـ طفره رفتن از موقعیت: معمولاً بهتر است که صادق و راستگو باشید. انجام هر کار دیگری ممکن است مزورانه و دروغین به نظر برسد.تاخیر در پاسخگویی و ناآگاهی سبب ایجاد خلائی می شود که رسانه ها آن را پر خواهند کرد.


ـ واکنش و پاسخدهی بدون در اختیار داشتن تمامی واقعی تها. پاسخ دهی سریع هم است اما اطمینان حاصل نمایید که سخنگویان شما به خوبی و به صورت کامل توجیه شده و اطلاعات دارند. روزنامه نگاران سئوالات دشواری را مطرح می کنند، بنابراین مسلح بودن به تمامی اطلاعات مهم می باشد. آموزش رسانه ای اصلی بسیار مهم می باشد.

      فعالیت (مثال)


درباره اظهارات تونی هیوارد، مدیرعامل و سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم در ابتدای بحران انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هرایزن و نشت نفت در خلیج مکزیکو تحقیق کنید. مشورت هایی را درباره این مسئله انجام دهید که چگونه مدیریت بحران روابط عمومی می تواند به شکلی موفق و موثر اجرا شود.

نویسندگان: استیو دان - شیلا گان ام بی ای


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد